အေဝးေျပး ကားေပၚတြင္ တစ္ညတာ ႏိုးတစ္ဝက္ အိပ္တစ္ဝက္ႏွင့္ ခရီးဆက္ လာသျဖင့္ ေတာင္ႀကီး မီးပုံပ်ံ ကြင္းအနီး တည္းခိုသည့္ ေနအိမ္တြင္ သုံးနာရီခန္႔ အိပ္စက္လိုက္သည္။ အိပ္ရာ ႏိုးသည္ႏွင့္ တံခါး ဖြင့္လိုက္ေသာအခါ ျမင္လိုက္ရသည္က ‘၁၃၇၅ ခုႏွစ္ ေတာင္ႀကီး ၿမဳိ႕ေတာ္ တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲေတာ္’ ဟူေသာ မုခ္ဝ။
ေတာင္ႀကီး တန္ေဆာင္တိုင္ မီးပုံပ်ံကြင္း အတြင္းရွိ ေျမနီတို႔တြင္ အစိုဓာတ္မ်ား ျမင္ရသည္။ ေသခ်ာသည္၊ မေန႔ညက မိုး႐ြာထားသည္။
ၿမဳိ႕ျပင္တြင္ရွိေသာ မီးပုံးပ်ံကြင္းမွ ေတာင္ႀကီး ၿမဳိ႕ထဲသို႔ သြားရန္ ဆိုင္ကယ္ျဖင့္ ထြက္အလာ ေတာင္ႀကီး တကၠသိုလ္ လမ္းေထာင့္တြင္ အမႈိက္မ်ား စုပုံေနျခင္းသည္ ညက မိုးသည္းထန္စြာ ႐ြာသြန္းထားသျဖင့္ မီးပုံးပ်ံပြဲမွ အမႈိက္မ်ား ေရစီးျဖင့္ ေမ်ာလာျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသျပေနသည္။
“ညက မိုးေတာ္ေတာ္သည္းေတာ့ ေစ်းေရာင္း မေကာင္းဘူး” ပြဲေစ်းတန္းတြင္ ရွမ္းအစားအေသာက္ ေရာင္းသည့္ ေစ်းသည္တစ္ဦးက ေျပာျပာသည္။
ေတာင္ႀကီးၿမဳိ႕သည္ ဆိုင္ကယ္ အစီးေရမ်ားေသာ ၿမဳိ႕ဟု ဆိုရမည္ ျဖစ္သည္။ လူငယ္လူႀကီး အေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဆိုင္ကယ္ စီးၾကသည္။ ဝမ္းတူးဖိုက္၊ ကလစ္ဆိုင္ကယ္ အမ်ဳိးမ်ဳိး။ အေနာက္ ၿမဳိ႕ပတ္လမ္းသို႔ ေရာက္ေတာ့ သံဃာေတာ္မ်ား စု႐ုံး စု႐ုံး။ လူပုဂၢဳိလ္မ်ားလည္း ပါသည္။ ဆိုင္းဘုတ္မ်ားလည္း ကိုင္တာ ေတြ႕လိုက္ေတာ့ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္သည္ ဆိုသည္ကို သိလိုက္သည္။ သတင္းသမား တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ဆိုင္ကယ္ကိုရပ္၊ ကင္မရာထုတ္ၿပီး တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ႐ိုက္ရေတာ့သည္။
ဆႏၵျပၾကသည့္ အေၾကာင္းအရာက အၿမဳိ႕ၿမဳိ႕ အနယ္နယ္တိုင္းတြင္ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ေနၾကသည့္ အတိုင္း OIC ကိစၥ ျဖစ္သည္။
ဆႏၵထုတ္ေဖာ္သည့္ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ လူပုဂၢဳိလ္တို႔၏ လက္ထဲတြင္ OIC အလိုမရွိဟု ေရးသား ထားသည့္စာမ်ား OIC စာလုံးကို ၾကက္ေျခ ခတ္ထားသည့္ ဆိုင္းဘုတ္မ်ားကို ကိုင္ေဆာင္ကာ ဆႏၵ ထုတ္ေဖာ္ ခဲ့ၾကသည္။
ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး ကလည္း အလိုက္တသိပင္ ထိုအခ်ိန္ ဖုန္းလိုင္းမ်ား ဆက္၍မရေတာ့။ လိုခ်င္ေသာ သတင္းဓာတ္ပုံမ်ားလည္း ရလိုက္ၿပီဆိုေတာ့ ေတာင္ႀကီးၿမဳိ႕၏ အထင္ကရ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းဘက္သို႔ ထြက္လာသည္။
ေတာင္ႀကီး စည္ပင္သာေစ်းကို ေက်ာ္လာသည္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္မႈ တစ္ခုကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။ ထိုသည္ ကား အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္တို႔၏ ဘာသာေရးအရ ရွီးယိုက္ မ်ဳိးႏြယ္တစ္အုပ္ အလံအနက္ကို ကိုင္ေဆာင္လ်က္ လွမ္းေလွ်ာက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။
အသက္ ၂၀ အ႐ြယ္ႏွင့္ အသက္ ၄၀ ေက်ာ္ ဝန္းက်င္အ႐ြယ္ အမ်ဳိးသား ရွစ္ဦးခန္႔သည္ ဘာသာေရး အရ သံႀကဳိးျဖင့္ ေက်ာ၊ ရင္ဘတ္တို႔တြင္ ႐ိုက္ၾကၿပီး ပါးစပ္မွလည္း ႐ြတ္ဆိုသံမ်ား ၾကားရသည္။ တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးသျဖင့္ အထူးအဆန္း တစ္ခုတစ္ဖြယ္ ၾကည့္ေနမိသည္။
ကင္မရာ ကိုင္ထားသည့္ လက္ပင္ ေသြးမ်ားကို ျမင္မိၿပီး ၾကက္သီးမ်ား ထလာသည္။ ဓာတ္ပုံငါးပုံ ေျခာက္ပုံ ႐ိုက္ၿပီး ေသြးထြက္ေနသည္ကို မၾကည့္လိုေတာ့သျဖင့္ ထြက္လာလိုက္သည္။ ညေန ၃ နာရီခန္႔တြင္ မိုးေပါက္မ်ား တစ္ေပါက္ႏွစ္ေပါက္ ခဏက်ကာ ျပန္တိတ္သြားသည္။
ေတာင္ႀကီး တန္ေဆာင္တိုင္ မီးပုံပ်ံ ကြင္းထဲတြင္ေတာ့ အလွျပ မီးပုံးမ်ား လႊတ္ေနၾကသည္။ ေဒါင္းစိမ္းႀကီးက စြင့္စြင့္ကားကားျဖင့္ ေဖာင္းလာၿပီး ေအာက္က မီးတိုက္သူမ်ားက တိုက္ၾကသည္။ စဥ္းစားမိသည္။ ဦးေက်ာ္ရင္သည္ မီးပုံပ်ံကို အဘယ္ကဲ့သို႔ အိုင္ဒီယာျဖင့္ တီထြင္ ႏိုင္ခဲ့သနည္း။
ညေန ၅ နာရီ ေက်ာ္သည္ႏွင့္ ေနမင္းႀကီးသည္ အေနာက္ယြန္းယြန္း ဆီသို႔ ထိုးဝင္သြားေတာ့သည္။ အေမွာင္သည္ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးစိုးလာသည္။ ညေန ၆ နာရီသည္ မိုးခ်ဳပ္သြားၿပီ ျဖစ္သည္။
မီးပုံးပ်ံကြင္းသို႔ လာသည့္ ပြဲခင္းလမ္းကို ပိတ္ကာ ယာဥ္ထိန္းတို႔က ခရာမႈတ္ကာ လမ္းလႊဲခိုင္းသည္။ ယခင္ညက မိုး႐ြာေသာ္လည္း ယေန႔ညတြင္ေတာ့ ရာသီဥတုက သာယာေနသည္။
ည ၈ နာရီခြဲတြင္ စိန္နားပန္ဟု ေခၚသည့္ အလွျပ မီးပုံးပ်ံကို ျပည္ေထာင္စု ႀကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရးပါတီက မီးပုံးေလးမ်ား ခ်ိတ္ဆြဲကာ စတင္လႊတ္ေတာ့သည္။ မီးပုံးပ်ံ အလုံးတြင္ ျပည္သူေမွ်ာ္မွန္းဟု ေရးသားထားၿပီး ေအာက္တြင္ တြဲေလာင္း ခ်ိတ္ထားသည့္ မီးပုံးမ်ားတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းဟု ေရးသားထားသည္။
‘ျပည္သူေမွ်ာ္မွန္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္း’ မီးပုံးပ်ံႀကီးသည္ ေကာင္းကင္ထက္သို႔ တျဖည္းျဖည္း တက္ သြားေတာ့သည္။
အမွန္တကယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ လမ္းသည္ အထက္ဘဝဂ္အထိ တက္လာလွ်င္ ေတာ္ေတာ္ေကာင္း မည္ဟု ေတြးလိုက္မိသည္။
ထို႔ေနာက္ သုဓႏုအဖြဲ႕က မီးပုံးပ်ံ လႊတ္ရန္ ျပင္ဆင္ၾကသည္။ ထိုမီးပုံးပ်ံက မီးဆြဲႀကီး ျဖစ္သည္။ မီးပုံးပ်ံ အလုံးတြင္ ရွမ္းအိုးစည္ တီးေနသည့္ ႐ုပ္ပုံကို သ႐ုပ္ေဖာ္ထားၿပီး အလွမ်ား ဆင္ထားသည္။ မီးပုံးပ်ံႀကီးသည္ တျဖည္းျဖည္း ေဖာင္းတက္လာသည္။ ေဖာင္းတက္ေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ ယမ္းဆြဲႀကီးမ်ားကို ခ်ိတ္ၾကရသည္။
မီးပုံးပ်ံႀကီးသည္ တျဖည္းျဖည္း တက္သြားသည္။ ေကာင္းကင္သို႔ ေပတစ္ရာခန္႔ အျမင့္အေရာက္တြင္ မီးပန္းႀကီးမ်ား စပစ္ေတာ့သည္။ ေအာက္တြင္ ၾကည့္႐ႈေနၾကသူမ်ား ထြက္ေျပးၾကသည္။ အျမင့္ေရာက္ေလ မီးပန္းမ်ားက ဖြာထြက္ေလျဖင့္ ေတာ္ေတာ္လွသည္။
ယခင္ႏွစ္မ်ားက မီးပုံးပ်ံကြင္းတြင္ လူျပည့္လွ်ံ႐ံု သာမက ပြဲေစ်းခင္းမ်ားတြင္လည္း ႀကိတ္ႀကိတ္တိုး။ ေလာင္းကစားဝိုင္း မ်ားတြင္လည္း တစ္ေထာင္တန္၊ ငါးေထာင္တန္မ်ား ျပန္႔လ်က္။ ပြဲေစ်းခင္းတြင္လည္း ႏိုက္ကလပ္ကဲ့သို႔ ဒစ္စကို သံစဥ္မ်ားက ျမဴးျမဴးႂကြႂကြ။ အဆိုေတာ္မ်ားႏွင့္ သီဆို သည့္ ပြဲမ်ားကလည္း တစည္စည္။ ယခုႏွစ္တြင္ေတာ့ ေလာင္းကစားဝိုင္း မပါ။ ႏိုက္ကလပ္ ကဲ့သို႔မပါ။ အဆိုေတာ္မ်ား ဖိတ္သည့္ ႐ိႈးပြဲမပါ။
ထို႔အတြက္ ယခင္ႏွစ္ေတြေလာက္ လူမစည္ဟု ဆိုၾကသည္။ အဖိတ္ေန႔ႏွင့္ လျပည့္ေန႔တြင္ လူစည္လိမ့္မည္ဟု ပြဲေစ်းတန္း ေစ်းေရာင္းသူတို႔က ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကဆဲ။
ႏိုဝင္ဘာ ၁၅ ရက္ေန႔ ညသည္ အေအးမပိုေသာ္လည္း ေျမျပန္႔သားအဖို႔ ေတာ္ေတာ္ေအးသည္။ ၁၀ နာရီခြဲေက်ာ္တြင္ လူကဲအဖြဲ႕က မီးပုံးပ်ံ လႊင့္တင္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ ပုံေတာ္ကို မီးပုံးပ်ံတြင္ ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲထားသည္က ေတာ္ေတာ္ သပၸာယ္သည္။
မီးပုံးပ်ံႀကီးသည္ တျဖည္းျဖည္း ေဖာင္းႂကြေနခ်ိန္ ယမ္းမီးမ်ား ခ်ိတ္ဆြဲ ၿပီးသည္ႏွင့္ တျဖည္းျဖည္း တက္သြားေတာ့သည္။ မီးပ်ံမ်ား ပစ္သည္။ လူကဲအဖြဲ႕၏ မီးပုံးပ်ံသည္လည္း ေတာ္ေတာ္လွသည္။ သို႔ေသာ္ ယမ္းအေလးခ်ိန္ႏွင့္ မီးပုံးပ်ံ ပ်ံတက္ႏိုင္သည့္ အားမမွ်၍ ေအာက္ျပန္ ျပဳတ္က်ကာ မီးေလာင္ သြားခဲ့သည္။
ထိုမီးပုံးပ်ံသည္ ကာလတန္ဖိုးေငြ သိန္း ၄၀ ခန္႔ ကုန္က်သည္ဟု ေဒသခံတစ္ဦးက ခန္႔မွန္း ေျပာဆိုၾကသည္။ ေဒသခံ ၁၉ ႏွစ္အ႐ြယ္ အမ်ဳိးသမီးက မီးပုံးပ်ံ စလုပ္ကတည္းက ဝိုင္းေသာက္ၾကတဲ့ အရက္ဖိုးေတြလည္း ပါေၾကာင္း ဝင္ေျပာလိုက္ေသးသည္။
မွန္ပါသည္။ မီးပုံးပ်ံ လႊတ္တင္ၿပီးသည့္ အခ်ိန္မ်ားတြင္ ကေနၾကသည့္ လူငယ္ အမ်ားစုသည္ မူးယစ္ေနၾကသည္။ ေန႔လယ္တြင္ အလွျပ မီးပုံးပ်ံ လႊတ္တင္ၿပီးသည့္ အခ်ိန္တြင္ ကေနၾကသည့္ လူငယ္မ်ားသည္လည္း မူးယစ္ေနၾကသည္။
မည္သည္ပင္ ဆိုေစ လူငယ္တို႔၏ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ေပ်ာ္စရာ ေသာက္၍ ေပ်ာ္ပါးသည္ဟု သေဘာထားလိုက္ မိသည္။
အဖိတ္ေန႔ အႀကဳိတြင္ ညမီးႀကီးႏွင့္ စိန္နားပန္ မီးပုံပ်ံေပါင္း အလုံး ၂၀ ခန္႔ လႊတ္တင္ခဲ့သည္။ ပြဲေတာ္အတြင္း ေန႔စဥ္ ထိုအတိုင္း လႊတ္သည္ဟု ေဒသခံတို႔က ဆိုၾကသည္။ ယေန႔ အဖိတ္ေန႔တြင္ မိုး႐ြာထားေတာ့ အေျခအေနကိုေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမည္။ မီးပုံးပ်ံကေတာ့ ပုံမွန္အတိုင္း လႊတ္တင္မည့္ အေနအထား ရွိသည္။
ည ၇ နာရီ ထိုးခါနီး အခ်ိန္တြင္ေတာ့ မိုးမ်ား တိတ္သြားၿပီ ျဖစ္သည္။ ကားမ်ား၊ ဆိုင္ကယ္မ်ားလည္း စည္ကားလာသည္။
ယေန႔ အဖိတ္ေန႔သည္ ခါတိုင္းႏွစ္ မ်ားကဲ့သို႔ လူစည္ကားက် ျဖစ္ေသာ အစဥ္အလာကို ထိန္းႏိုင္မည္ေလာ။ ႐ိုးရာ အစဥ္အလာအတိုင္း ‘ေတာင္ႀကီးၿမဳိ႕ေတာ္ တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲေတာ္’ ဂုဏ္ပုဒ္အတိုင္း လူစည္ကား မည္ေလာ ဆိုသည္ကို ယေန႔ည ျဖတ္သန္း ၾကည့္လိုက္ဦးမည္။
မင္းထက္စံ
The Voice Weekly